۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
کد خبر: 912530

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس تلفنی با وزیر خارجه آمریکا درباره آخرین تحولات فلسطین و تقویت روابط دوجانبه بحث و گفتگو کرد.

گفت‌وگوی تلفنی محمود عباس با بلینکن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در تماس تلفنی با آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت: اقدامات اشغالگران اسرائیلی و نیروها و شهرک‌نشینان آن موجب از بین رفتن راهکار تشکیل دو کشور و فرصت‌های تحقق صلح می‌شود. ما از دولت آمریکا می‌خواهیم تلاش فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل را با قطعنامه شورای امنیت قبول کند.

وی همچنین خواهان پایان تمام تحریم‌های اعمال شده بر فلسطینی‌ها به دلیل قوانین آمریکا و ایجاد روابط عادی میان دولت آمریکا و فلسطین و بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس و دفتر فلسطین در واشنگتن و ازسرگیری اجرای برنامه کمک‌های مستقیم شد.

عباس بر ملزم کردن مقامات رژیم صهیونیستی برای توقف تمام اقدامات یکجانبه و متجاوزانه و پایبندی به توافق‌های امضا شده و توجه به افق سیاسی تأکید کرد.

وی گفت: فلسطین به تلاش خود برای دستیابی به عضویت کامل در سازمان ملل و اجرای قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی و طرح صلح عربی با پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای ۱۹۶۷ ادامه می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.